.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ناگفته‌هاي بهبهاني پس از استيضاحش

حميد بهبهاني ـ وزير سابق راه‌ و ترابري كه چندي پيش استيضاح شد اما در مجلس شوراي اسلامي حضور نيافت، روز گذشته در مراسم توديعش از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي عذرخواهي و تاكيد كرد كه عدم حضورش در مجلس به معناي بي‌احترامي به نمايندگان مجلس كه روي چشم و قلب او جاي داشتند، نبوده است. 

مراسم توديع دكتر بهبهاني و معارفه مهندس نيكزاد در حالي روز گذشته در سالن الغدير ساختمان شهيد دادمان وزارت راه و ترابري برگزار شد كه در ابتداي اين مراسم سالن مملو از جمعيت بود و برخي حاضران از جمله خبرنگاران به صورت ايستاده اين مراسم را پوشش مي‌دادند.

در اين مراسم كه با حضور معاونان وزارتخانه‌هاي راه و ترابري و مسكن و شهرسازي برگزار شد دكتر محمدرضا رحيمي - معاون اول رييس جمهوري- و همچنين برخي نمايندگان مجلس حضور داشتند.

به گزارش ايسنا در ابتداي اين مراسم نماهنگي پخش شد كه در آن برخي پروژه‌هاي وزارت راه و ترابري و همچنين بازديد وزير سابق راه از پرژه‌ها را نمايش مي‌داد.

در اين نماهنگ بهبهاني با بيان اين‌كه مسير زندگي ما اتوبان نبوده‌ و به صورت راه‌هاي روستايي بوده ‌است، تصريح كرد: كارم معلمي بود و چهار خط اتوبوس سوار و ته خط پياده مي‌شدم. وي ادامه داد: در دانشكده و دانشگاه رتبه اول را كسب كردم كه باعث جهش من شد.

وزير سابق راه و ترابري افزود: كوه‌ها و دشت‌ها را براي بازديد از پروژه‌ها طي مي‌كنم و مي‌بينم كه پرسنل زحمتكش وزارت راه و ترابري مشغول به كار هستند.

وي با اشاره به اين‌كه حدود هشت هزار مهندس را آموزش داده‌ام، ادامه داد: از روز اول كه خودم را شناختم به رشته عمران يا ساختمان قديم علاقمند بودم.

مشاور رييس جمهوري در امور حمل و نقل در ادامه با اشاره به اين‌كه زمان و عمر كوتاه است، گفت: در پايان روز كه مي‌خواهم بخوابم نگرش كوتاهي به روزم دارم.

بهبهاني در اين مراسم كه به اعتقاد معاون اول رييس جمهوري بر اساس سنت انجام شد از مجلس شوراي اسلامي به دليل حضور نيافتن در صحن علني مجلس در روز استيضاح عذرخواهي كرد.

همچنين وزير سابق راه‌ و ترابري از رييس جمهوري به دليل حمايت عظيمي كه از وي انجام داده است تشكر و تصريح كرد: اگر حمايت‌هاي ايشان نبود اين حجم كار در وزارت راه و ترابري انجام نمي‌شد.

بهبهاني با تشكر از اعضاي كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: از ابتداي انقلاب شكوهمند اسلامي بدون محاسبه مهندس نيكزاد، 14 سرپرست و وزير در وزارت راه خدمت كرده‌اند كه متوسط دوره خدمت هر يك 2.2 سال است كه فاجعه است.

مشاور رييس جمهوري در امور حمل و نقل با بيان اين‌كه هر چه زمان‌ خدمت كوتاهتر باشد پروژه‌ها ناقص‌تر اجرا مي‌شوند، خاطرنشان كرد: سه وزير به علت سوانح هوايي و مسائل مربوط به آن استيضاح شدند و همچنين يك وزير بر اثر سانحه هوايي حين خدمت جان خود را تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي كرده است.

بهبهاني با بيان اين‌كه هر چه زمان‌ خدمت كوتاهتر باشد پروژه‌ها ناقص‌تر اجرا مي‌شوند، خاطرنشان كرد: سه وزير به علت سوانح هوايي و مسائل مربوط به آن استيضاح شدند و همچنين يك وزير بر اثر سانحه هوايي حين خدمت جان خود را تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي كرده است.

وي با گراميداشت ياد شهيدان دادمان و كلانتري خاطرنشان كرد:‌ طي دو سال و نيم فعاليت اين جانب در وزارت راه و ترابري 82 فروند هواپيما به ناوگان هوايي كشور اضافه شده است.

مشاور رييس جمهوري در امور حمل و نقل با بيان اين كه 214 هواپيما در ناوگان هوايي ايران وجود دارد، تصريح كرد:‌ تاكنون بيش از 50 درصد از هواپيماهاي شرقي از خطوط هوايي كشور خارج شده‌اند و تا اوايل سال آينده به همت مهندس نيكزاد همه هواپيماهاي شرقي از ناوگان هوايي كشور خارج مي‌شوند.

وي با اشاره به انتقاد يكي از نمايندگان مجلس مبني بر وجود درز در آزادراه خرم آباد ـ پل زال اظهار كرد:‌ درز انبساط و انقباض بايد وجود داشته باشد و اگر نباشد منجر به انهدام پل مي‌شود.

وزير سابق راه و ترابري در ادامه با اشاره به كارهاي علمي انجام شده در وزارت راه در جهت افزايش بهره‌وري خاطرنشان كرد:‌ در اين راستا يك منشور 28 ماده‌اي تهيه شده است كه به مهندس نيكزاد توصيه مي‌كنم عمل به مفاد اين منشور را ادامه دهند چرا كه در اين منشور از حركت از كارهاي سنتي به سيستماتيك و نو را مطرح كرده است.

وي افزود: اگر بخواهيم با سرعت 32 سال گذشته اقدام به احداث راه آهن كنيم براي تحقق سند چشم انداز به صد سال وقت نياز داريم.

وزير سابق راه و ترابري گفت:‌ در اين وزارتخانه سرمايه بزرگي از نيروي انساني آگاه، دانا و باتجربه وجود دارد كه طي اين مدت سعي كردم مشكلات را از سر آن‌ها بردارم و مراقب بودم مانعي فراروي آن‌ها قرار نگيرد.

بهبهاني گفت: در وزارت راه و ترابري به اذعان دوست و دشمن حركتي صورت گرفته كه بازگشتي ندارد و آن تبديل كشور به كارگاه بزرگ راه‌سازي است.

مشاور رييس جمهوري در امور حمل و نقل اظهار كرد: با بيان احساس از كليه همكاران عزيز در سراسر كشور خداحافظي مي‌كنم. جسم بي جان من از روح شماها جان گرفت. هر كجا باشم شما را دوست دارم دوست آن كه مهر دل شما را تا ابد مهمان گرفت.

وي همچنين با عذر خواهي از اين‌كه شعر را درست نخواند، گفت: هميشه ادبياتم ضعيف بوده است.

بهبهاني پس پايان صحبت‌هايش مورد تشويق طولاني حاضران در سالن قرار گرفت.

در ادامه اين مراسم دكتر محمدرضا رحيمي - معاون اول رييس جمهوري با بيان اين‌كه خنده پيوسته و نشاط مستمر از خصوصيات بارز دكتر بهبهاني است، گفت:‌ نشاط مستمر ايشان هميشه دولت را شادمان مي‌كرد.

وي ادامه داد:‌عده‌اي كمي هرگز نخواهند توانست كه پاسخ اين همه تلاش را كه با همكاري كاركنان وزارت راه و ترابري انجام شده بدهند.

رحيمي گفت:‌ دكتر بهبهاني را دوست داريم چون خدا را دوست داريم و تعداد اندكي به دنبال عيب‌ها نواقص بودند و محاسن و زيبايي ايشان را نديده‌اند چشم‌هايشان را روي زيبايي بسته‌اند و ديد آنها براساس بغضي متكي بر دوست نداشتن بود، آنها اغماض كرده و به درزي رسيدند كه مربوط به انقباض و انبساط بود.

معاون اول رييس جمهوري در ادامه افزود: كسي كه با معدل 11 و تغيير گوناگون رشته‌هاي تحصيلي و به مدد ديگران در جايي مي‌نشيند كه ناحق است ناحق هم مي‌بيند.

وي با اشاره به برخورد حضرت موسي با فرعون و به‌كارگيري زبان نرم توسط حضرت اظهار كرد:‌ حتي موسي در مقابل فرعون به نرمي صحبت مي‌كند اما اينجا بر عكس است. كسي كه خادم و خدمت‌گذار ملت بوده و بدون هيچ شيله و پيله خدمت كرده است با چنين برخوردي روبرو مي‌شود.

معاون اول رييس جمهوري افزود:‌ به رغم اين كه ايشان بيشترين سن را در بين اعضاي هيات دولت داشتند اما يك لحظه آرام نبودند و اين را اضافه كنم كه همه اعضاي دولت ايشان را دوست داشتند. ‌اكثريت نمايندگان مجلس نيز او را همين طور مي‌شناسند كه ما مي‌شناسيم.

وي با بيان اين كه دكتر احمدي‌نژاد نسبت به ايشان تعصب داشتند، اضافه كرد: جدا شدن دكتر بهبهاني از دولت براي دكتر احمدي‌نژاد راحت نبود اما دولت خودش را موظف به تبعيت از چيزي مي داند كه شكل گرفت.

معاون اول رييس جمهوري در ادامه با بيان اين كه جلسه‌اي كه تشكيل شده براساس سنت و متكي بر قاعده اداري است، خاطرنشان كرد: دكتر بهبهاني نيازمند توديع نبود و مهندس نيكزاد نيز براي همه آشنا هستند.

رحيمي تصريح كرد: دكتر بهبهاني خاطرشان جمع باشد كارها روي دست نمي‌ماند و مديري كاردان جاي خالي ايشان را پر مي‌كند.

معاون اول رييس جمهوري خاطرنشان كرد: امروز از اين جهت كه به ظاهر از دكتر بهبهاني جدا مي‌شويم ناگوار و از اين جهت كه مهندس نيكزاد به وزارت راه وترابري مي‌آيند ناگواري زدوده مي‌شود.

وي تصريح كرد: مي‌توانيم جدايي ظاهري بهبهاني را تحمل كنيم و مهندس نيكزاد نخواهد گذاشت دوري او را با غم ببينيم.

به گزارش ايسنا در ادامه مراسم با ارائه لو ح تقدير و قرآن كريم از بهبهاني تقدير و تشكر شد.

و مهندس علي نيكزاد- سرپرست وزارت راه و ترابري نيز گفت: مشكل مسكن كاركنان واجد شرايط مسكن مهر وزارت راه را حل مي‌كنم مورد تشويق حاضران در سالن قرار گرفت.

وي با بيان اين كه ارتباط الفباي توسعه هر كشور است، خاطرنشان كرد: وزارت راه و ترابري مسووليت سنگيني در حوزه حمل و نقل و عمران و آباداني كشور به عهده دارد.

سرپرست وزارت راه وترابري با گراميداشت ياد شهيدان دادمان و كلانتري و تشكر از اعتماد دكتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: شعار ما اين است كه با مجاهدت و مراقبت شب را به روز برسانيم و در جهت اعتلاي نظام جمهوري اسلامي از شيره جان براي آباداني ايران استفاده مي‌كنيم.

نيكزاد تصريح كرد: يقين دارم مساعدت ويژه دكتر رحيمي و رييس جمهوري در پيشبرد ماموريت محول شده به بنده حقير ضعيف كه جز اميدي بر خدا و كمك بسيار ارزشمند همكاران دو وزارتخانه مسكن و شهرسازي و راه و ترابري سراغ ندارم كمك خواهد كرد چنانچه كه تا به امروز دكتر رحيمي و دكتر احمدي نژاد و نمايندگان مجلس كمكي را از وزارت مسكن و شهرسازي دريغ نكرده‌ام./90


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.